Új életem Svájcban

Közös életünkről Svájcban. Ahogyan én megélem és látom ezt az országot.

Látogatók

Powered by web analytics software.

Hozzászólások

Chat Box

Még több rólam

Képek

Szerzők

Felgyorsultak az események

2010.08.22. 23:07 | Gabi957 | Szólj hozzá!

Eddig az volt a probémám, hogy nem történik semmi....Hát az elmúlt néhány napra nem lehet panaszom.

A märwilli lakást nem kaptuk meg. Nagy családnak adták. :( De a kandallósról is lassan lemondok, mert találtunk olcsóbb és nekünk megfelelőt. Többet is.  Csak újra telefonok, időpont egyeztetések, lakás nézés, pályázatírás, várakozás.....

Munka és tartózkodási engedély ügyben semmi újság. Várunk.

Nem így a közösségi élet! Ott aztán volt esemény!

Pénteken a güttingeni strandon találkoztunk ismerősökkel. Beszélgetés, napozás, a fiúknak sörözés. Az eső kicsit megijesztett bennünket, ezért a beszélgetést a mellettünk lévő lépcsőházban lakó ismerősnél, Norbinál folytattuk.

Szombatra meghívást kaptunk Kreuzlingenbe, hogy Laci egyik magyar munkatársának új bérleményét megnézzük. Itt megismerkedhettem egy újabb kollégájával és családjával is, akik közben váratlanul "felugrottak". Ők szerbek. Németül beszéltünk. Csodálhattam a svájci német nyelvet, ami annyira hasonlít a németre, mint a palóc tájszólás a magyarra. Lesz mit tanulnom! :) Hazafelé jövet - már esteledett - még benéztünk a bottighofen-i strandra is, mert valami rendezvény volt.....De már csak a helye maradt, meg a szép táj...

Vasárnapra egy újabb meghívás érkezett; az arboni strandon összejönnek magyar családok, ha van kedvünk, menjünk el. Az odajutás kicsit bonyolult volt, mert férjem a telefonját itthon felejtette és nem tudtuk pontosan, hol a helyszín. A szervezőt nem értük el. Először egy óriási szabad strandra tévedtünk be, ahol rengetegen voltak./ Egyszer már jártunk itt tavaly, akkor a pecás fiúkat látogattuk meg./ Majd Norbi szomszédtól,- aki ma is dolgozott, - megkérdeztük, - mert nekem az ő száma megvolt - hova is kellene menni. Kiderült, a fizetős strandon vannak a többiek, ahol már nem kell fizetni augusztus közepétől, mert az már utószezon.:))) Micsoda nagyvonalúság. De minden ugyanúgy működött. Volt úszómester, takarító,stb.. Kicsit a fűzfői strandra emlékeztetett. De nagyobb volt. Sokkal. És az öltözben újságok és könyvek voltak kitéve....Aki akar, olvasással is töltheti a napozást...És persze a kicsiknek külön kis medence, mert ugye a tó az nekik még veszélyes üzem....És hideg. 21 fokos volt a víz.

Végre kicsit úszkálhattam én is a Bodeni tóban. Kellemes, hűs volt. Az idő pedig igazán alkalmas a strandolásra. Hazafelé még megnéztünk néhány címet, ahol lehetséges lakások vannak. Megcsodáltam a Säntist -egyik kedvenc hegyem - a lemenő nap sugarainak fényében. Aztán megálltunk egy ház előtt, ahol kedves lovacska nézegetett ki egy ablakon, előtte pedig gyümölcs stand volt, ahol mindenféle finomságot lehetett venni. Málna, szilva, barack, de volt tojás, házilag készített olaj, de talán még méz is...Természetesen nem volt eladó, video kamera, biztonsági felszerelés. Csak egy, amolyan konzerves doboz szerű valami, amire ráírták, kassza. /Kässeli - svájci németül :))))/ És természetesen sok pénz volt benne.....És itt sem jutott senkinek eszébe, hogy .......Hihetetlen. Csak így maradjon. Néha félek, hogy a sok bevándorló talán nem tudja felvenni ezt a tempót és elromlik, ami most annyira idilli....A nyugalom, a biztonság, a béke, a türelem, a rend, a harmónia a természettel, a gazdagság. Nagyon jó. Ez terjedhetne a világon, mint a járvány!

Nagyon jól éreztük megunkat mindhárom helyen. Sok ismerőssel találkoztam és új embereket ismertem meg. Kicsit el is fáradtam, mert közben még maradt a lakás csiszolgatásból is feladat./Ablaktisztítás, függöny mosás/ És hát persze a szokásos asszonyi feladatok. Mosás, főzés, vasalás, stb.....

Igazán aktív pihenéssel töltöttük a hétvégét.

Nem panaszkodom, mert jól érztem magam. A képek magukért beszélnek.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.